Miguel Calo

1907 – 1972 Bandoneon Ustası, Besteci, Orkestra Şefi

Calo, sanat tarihinde iki özelliği ile birden farklılık yaratmış, besteciliği ile müziğin evrimleşmesine katkıda bulunmuşken, orkestra şefliği ile tangoya ayrı bir tat katmıştı. 30’lu yaşlarında bugünkü ününe kavuşan Calo, çocuklu yaşlardan itibaren müzikle ilgilenmiş ve 20 li yaşlarda inanılmaz bir gelişim göstermişti. 27 yaşında ilk kez bir orkestra ile sahne aldığında Fresedo’nun stiliyle Di Sarli’nin ses rengini sentezleyerek kendine has tarzını ifade etmiş oldu. Bu tarzla tango dansçıları için piyanoyu da cümleler arasında geçiş, zamanlama ve ideal ritim için bir araç olarak kullandı. Daha sonra kendi kurduğu Miguel Calo Orkestrası, tango tarihinde gerçekleşen en iyi performansları gerçekleştirme ünüyle günümüze kayıtlarını ulaştırdı.

juan d'arienzo

Juan D’Arienzo

1900-1976 Violinist, Besteci, Orkestra Şefi

D’Arienzo da bir çok tango sanatçısı gibi müziğe çocuklu yaşlarda başladı fakat kendisini göstermesi 35 yaşına geldiğinde gerçekleşti. Kurduğu orkestra ile tango müziğine yeni bir karakter kattı. 2/4 lük tango anlayışıyla halkl tarafından “Ritmin Kralı” ünvanını aldığı gibi bu vuruşla yaptığı müziğin herkes tarafından dans edilebilir olmasıyla tango dansına hareket kattığı için bir çok kişi onu “Dansın Kralı” olarak nitelendirdi. Eskilerin müzik ritmini yeni ve modern tarz ve enstrümanlarla renklendirdi.

fransisco canaro

Francisco Canaro

1888-1964 Violinist, Besteci, Orkestra Şefi

Bir Uruguay göçmeni olan Canaro, 10 yaşında Buenos Aires’e geldiğinde fakirlik içindeydi. Okula gitme şansı olmadığı gibi çocuk yaşta bir fabrikada çalışmaya başladı. Müziğe olan yeteneğini fark ettiği anda da bu yönde para ve başarı elde etme yoluna gitti. Müzisyen yanının dışında düşünceleriyle de topluma katkıda bulunmak isteyen Canaro 1918 yılında bestecilerin haklarını savunan bir organizasyon kurdu. Müzik onun için başarıya giden yoldu ve bu nedenle durmadan çalıştı. Besteler yapıp kayıtlar yaptıktan sonra Avrupa ve Amerika’da turneler düzenledi. Arjantin’e döndüğünde herkes tarafından bilinen ünlü bir isim olmuş, tarzıyla tango müziğine imzasını atmıştı. Tiyatrolarda başarılı müzikaller yapınca sinema endüstrisine girdi fakat aynı karlılığı gösteremeyince müziğe tekrar döndü. En ünlü besteleri şunlardı:

El chamuyo

El pollito

Charamusca

Mano brava

Nobleza de arrabal

La tablada

Destellos

El opio

Sentimiento gaucho

La última copa

Déjame

Envidia

Se dice de mí

La brisa

Madreselva

El Tigre Millán

Osvaldo Pedro Pugliese

1905-1995 Piyanist, Besteci, Orkestra Şefi

Müzisyen bir aileden gelen Pugliese’nin babası bir fabrikada ayakkabı işçisi olsa da aynı zamanda bir quartet ile flüt çalıyor, iki abise de violin çalıyordu. Müziğe babasıyla başlayıp, violin çalmayı öğrendikten sonra piyanoya geçiş yaptı. Konservatuarda eğitim görürken 15 yaşında Café de La Chancha’da çalmaya başladı. Kendi orkestrasını oluşturana kadar bir çok orkestrada yer alıp çok çeşitli ünlü müzisyenlerle çalıştı. Güçlü vuruşları olan dramatik aranjmanlar besteledi ve besteleriyle tiyatral dans performanslarının vazgeçilmezi oldu. Komünizme olan ilgisi ve politik görüşlerini açıkça ifade ediyor olması bir süre yasaklanmasına neden olsa da, yasaklanmak onun popülaritesinden hiçbir şey eksiltmeden müziğini ve ününü bugüne taşıdı. En önemli besteleri şunlardı:

Recuerdo

La beba

Adiós Bardi

Recién

Barro

Una vez

El encopao

La Yumba

Anibal Carmelo Troilo

1914 – 1975 Besteci, Yönetmen, Bandoneon ustası, Orkestra şefi

10 yaşında Bandoneon ile tanışan Troilo, ilk konserini 11 yaşında verip, 14 yaşında bir quintet kurdu. 17 yaşına geldiğinde dönemin en ünlü bestecileriyle aynı orkestrada yer alma fırsatına sahip oldu. Ün sahibi olduğu 30 yaşlardan sonra “El Motivo” ve “Volver” gibi eserlerin kaydında yer aldı. Kurduğu Orquesta Tipica ile tango müziğinde 1940-1955 arasında altın bir çağ yaşattı. Bandoneon konusundaki ustalığı, bu enstrumana olan sevgisiyle bütünleştiğinden, ölümünün ardından bir çok Arjantinli şair şiirlerine onu konu edip, öldüğü günü “Bandoneon’un elinden düştüğü gün” olarak şiirlerinde nitelendirmişti. Bestelediği eserler şunlardı:

A Homero

Barrio de tango

Che, bandoneon!

Discepolin

Garua

La ultima curda

Maria

Media noche

Pa’ que bailen los muchachos

Sur

Te llaman malevo

Toda mi vida

Una cancion

Yo soy del treinta